Tema 5: dossier
Tema 5: Dossier
Ola lectoras e
lectores!
Nesta nova entrada vou comentar as actividades realizadas
durante a aula que se basean na temática desta unidade: o deseño curricular
base, tratarei tanto os aspectos positivos como os negativos de cada unha delas
de xeito detallado.
Espero que vos animades a realizar algunha!
Actividade debate piramidal
Nesta actividade comezamos debatendo por parellas sobre a
definición de currículo, os elementos que o forman e cales eran as súas
competencias básicas. Unha vez que a parella chegaba a unha conclusión, esta
debía comezar a debater sobre o mesmo coa parella do lado e pórse de acordo coa
definición e o resto de elementos para posteriormente intercambiar as ideas co
grupo de catro persoas máis achegado. No momento no que se chega a un acordo
entre as oito persoas, exponse e debátese co outro grupo ata acadar unha
conclusión final entre toda a clase.
O número de persoas para os grupos dependerá da cantidade total
de alumnado, no noso caso foi moi doado porque somos un grupo bastante
reducido.
A actividade pareceume moi útil porque obriga a reflexionar
sobre os contidos da materia, cuestionalos e comparar as propias ideas coas do
resto do grupo. Deste xeito, ao debater podemos decatarnos de erros que xa tiñamos por
certos, ampliar o noso coñecemento con novos aspectos comentados polas compañeiras
e compañeiros, reflexionamos na procura da mellor opción e o resultado final é
a agrupación das mellores ideas de todo o alumnado.
É un bo método para traballar con todo o grupo, comprobar o
que saben e así partir do nivel que se observe no alumnado. Ademais, neste caso
non só aprenden do profesorado, tamén do resto de estudantes, ao mesmo tempo
que comproban os seus propios coñecementos e interactuan de xeito racional e
comprensivo, traballando como un verdadeiro equipo.
Actividade Kahoot
Realizamos dúas actividades empregando esta aplicación online
chamada Kahoot. As preguntas estaban relacionadas cos contidos deste
tema: institucións que determinan diferentes aspectos do sistema educativo, elementos do currículo, etc.
A aplicación é moi entretida, fai que o alumnado estea moi
atento ás preguntas e intente responder coa maior rapidez posible. Máis que
unha actividade de aula parece un xogo de ocio, resulta moi atraínte, permite
tratar calquera contido e traballar tanto de xeito individual como por parellas
ou grupos.A aplicación pode empregarse por parte do profesorado para
diversos fins: coñecer o nivel de coñecemento do alumnado sobre un tema
específico ou a materia en xeral, observar o progreso e evolución de cada alumna/o
ou do grupo en xeral, saber se algún temario quedou claro ou cales son as
dúbidas máis habituais.
En canto ao alumnado, que adoita somerxerse totalmente na
dinámica da actividade, permítelle adquirir novos coñecementos, observar cales
son os seus erros, en que debería mellorar ou consegue o xurdimento de novas
dúbidas. Así mesmo, tamén pode valorar a actividade unha vez que se finalice, o
que servirá de axuda ao profesorado para a realización de tarefas posteriores.
Os aspectos negativos desta actividade é que fomenta a
competitividade, xa que a maior parte de estudantes quere conseguir o maior
número de puntos posibles, para iso é necesario axilidade e rapidez, o que pode
levar a que nalgúns casos se reflexione menos sobre as cuestións para acadar máis
puntuación. Por outra banda, o
funcionamento dos dispositivos tecnolóxicos tamén pode supor un problema en
certas ocasións, ao igual que unha conexión á Internet de mala calidade.
Actividade: As Linguas Estranxeiras no Currículo da Lomce
Nesta actividade dividímonos en grupos de catro ou cinco
persoas para a busca de información sobre diferentes temas, todos eles
relacionados co rol das linguas estranxeiras en diferentes niveis e a súa
estrutura ou elementos.
No me grupo tivemos que buscar información sobre as linguas
estranxeiras na Formación Profesional Básica e nos ciclos. Non nos resultou
doado atopar toda a información que se nos esixía, xa que o papel das linguas
estranxeiras nestes ámbitos é un pouco escaso.
Eu centreime principalmente na FP básica e atopei que só hai
unha materia baseada nunha lingua estranxeira, a cal pertence ao módulo de
Comunicación e Sociedade. Como xa
mencionei no diario, esta materia conta con 59h no primeiro ano e 34 no segundo
fronte as 240 horas totais do módulo. Só
un obxectivo fai referencia ao uso da lingua estranxeira e apenas é nomeada en dous
criterios de avaliación no currículo.
Tras a procura e selección de información, cada grupo debía
inserila nun documento drive compartido con todo o alumnado da aula. Despois
comentamos os diferentes puntos a tratar, resolvemos dúbidas e o profesor
explicou con maior profundidade algúns aspectos.
Pareceume unha actividade moi produtiva na que todas/os
tivemos un papel activo e coa que traballamos diferentes destrezas ao ter que
procurar información, comentala co resto do grupo, expola durante a clase e
conseguir ao final un traballo no que participou cada un(ha) de nós.
Déixovos aquí o traballo completo por se é do voso interese:
E ata aquí a entrada de hoxe! Agardo que realicedes a
actividade que máis vos gustase!
Comentarios
Publicar un comentario