Tema 7: dossier
Tema 7: dossier
Ola a todas/os!
Nesta nova entrada vou comentar as actividades que
realizamos na aula sobre o tema 7, o cal trata a metodoloxía AICLE/CLIL, e
tamén falarei das presentacións feitas polas miñas compañeiras e compañeiros
sobre contidos do tema 8.
En primeiro lugar, comezamos cun debate sobre a metodoloxía
CLIL, sobre a cal falei na entrada de diario correspondente a este tema. O
debate foi un modo de achegarnos ao contido que permitiu a aparición de novas
dúbidas e interese. A continuación, dividímonos en cinco grupos e cada un tiña
que procurar información sobre un aspecto relacionado coa metodoloxía CLIL: o
marco europeo para a educación do profesorado CLIL, as sínteses e conclusións
sobre o estudo da aprendizaxe integrada de contidos e linguas no contexto
escolar europeo, as cinco dimensións de Marsh, a andamiaxe ou scaffolding no
CLIL e o deseño do currículo integrado CLIL. Este último punto foi o que se lle
asignou ao grupo do que formei parte. Para comezar, cada integrante realizamos
unha busca de información para obter a maior cantidade de datos posibles, logo
fixemos unha posta en común, seleccionamos o que consideramos de maior interese
e procedemos á realización dunha infografía que sintetizase o principal.
Cando todos os grupos remataron cadansúa infografía
procedemos a expolas ante o resto de compañeiras e compañeiros. Deste xeito,
non só aprendemos sobre os contidos cos que tivemos que traballar, tamén nos familiarizamos
cos apartados asignados ás/aos demais. Velaquí tedes a infografía creada polo meu
grupo mediante genialy:
Para concluír, gustaríame engadir que esta actividade en
grupo resultou moi positiva, o feito de ter un tempo limitado para levala a
cabo obríganos a organizarnos de maneira axeitada, así mesmo, tamén require un
bo entendemento entre os membros do grupo para pórse de acordo á hora de seleccionar a información,
de deseñar a infografía e de presentala. Hei de dicir que me parece un bo
método para tratar contidos, mantén ao alumnado activo, interesado e en
constante traballo con información descoñecida na maior parte dos casos.
Agora vouvos falar sobre algunhas das presentacións
realizadas por compañeiras e compañeiros.
Unha das miñas preferidas foi a de Alexandre, xa que trataba
sobre o sistema educativo de Corea do Sur. O primeiro que me chamou a atención
foi o rol que desempeña a educación nesta sociedade como elemento fundamental
para o desenvolvemento do país. Sorprendeume moitísimo a competitividade que se
exerce sobre o alumnado, sometido continuamente a unha presión que remata por
mergullalos na soidade e falta de creatividade. A presenza do castigo físico,
as 14 ou 16 horas de estudo diarias, así como as altas taxas de suicidio producidas
polo sistema eran algo totalmente descoñecido para min. Déixovos aquí o enlace
para que poidades botar un ollo:
Outra das presentacións que quero destacar é a de Joana.
Esta trata sobre a aprendizaxe baseada en proxectos, o que me parece un tema
moi interesante para a nosa formación e sobre o cal nos teñen feito moito
fincapé nalgunhas materias do máster. Esta metodoloxía céntrase na resolución
de problemas mediante a adquisición de habilidades e o traballo nas
competencias básicas. O alumnado ten un papel activo, traballa en equipos e
tense en conta os seus intereses para manter a súa motivación. Pola súa parte,
o/a docente adopta un rol de guía ou instrutor para guiar a aprendizaxe.
Paréceme un moi bo método para conseguir que o alumnado desenvolva o seu pensamento
crítico e sexa capaz de resolver conflitos da vida real mediante as diferentes
situacións ás que se lle expón. Visitade o enlace para saber máis información:
A terceira presentación que quería mencionar é a de Paula,
quen decidiu falar sobre o sistema educativo de Noruega. Pareceume moi
interesante, xa que considero que sempre está ben coñecer diferentes sistemas para
poder comparalos e saber cales son os métodos que funcionan en cada un deles. Neste
caso, sorprendeume o feito de que durante os grados 1 ao 7 non houbese notas,
algo que parece case imposible aquí, onde se lle dá demasiada importancia desde
idades temperás á consecución dunha boa media. Por outra banda, a avaliación de
cada profesor(a) e dos centros é un bo xeito de ir mellorando ao longo do tempo
mediante o traballo dos puntos máis débiles.
Anímovos a que lle botedes un ollo á presentación:
Engádovos os enlaces ao resto de presentacións, as cales
comento nos seus respectivos blogs:
- Análise programación didáctica
- Proxecto CLIL
- Cifras clave no ensino de linguas estranxeiras
- Sistema educativo Finlandia
- Proxecto lingüístico de centro
Estou segura de que atoparedes moita información do voso
interese en cada unha delas!
Un saúdo!
Boas Antía!
ResponderEliminarMoi boa entrada noraboa! Gustoume moito a infografía, e serviume un pouquiño de comparativa, posto que ao grupo do que eu formaba parte tamén nos tocou facela sobre o deseño do currículo integrado CLIL. Considero que está moi completa pero sen caer no erro de incluír demasiada densidade de texto, polo que resulta visualmente atractiva. En canto ás presentacións dos teus compañeiros do grupo 1, tal e como cabía esperar, son bastante similares ás que se deron no grupo 2 e polo que vexo nos seus blogues están igualmente moi traballadas. Parabéns a todos e todas!
Un saúdo!
Laura Rodríguez Fernández